fbpx
kapak 2

Kim Hyunsik’in “Intended Blank” Sergisi İstanbul’da Sanatseverlerle Buluşuyor

Koreli çağdaş sanatçı Kim Hyunsik’in Türkiye’deki ilk solo sergisi Intended Blank, Sevil Dolmacı Istanbul Galerisi’nde 13 Kasım’da açılıyor. Sergi, 13 Aralık’a kadar sanatseverlere 60 özel eserden oluşan bir seçki sunacak.

Intended Blank

Sevil Dolmacı Istanbul, Koreli sanatçı Kim Hyunsik’in Türkiye’deki ilk solo sergisine ev sahipliği yapıyor. Intended Blank adlı sergi, Hyunsik’in bu yıl özel olarak ürettiği 60 eserden oluşuyor ve sanatseverlere farklı bir görsel deneyim sunmayı hedefliyor. Sergi, 13 Kasım’da açılış yapacak ve 13 Aralık’a kadar ziyaret edilebilecek.

Kim Hyunsik’in sanatı, heykel ve resim arasındaki ince çizgide yer alıyor. Eserlerinde minimalist bir resim anlayışını ve aynı zamanda yoğun, kalın yüzeyleriyle heykel özelliklerini birleştiriyor. Sanatçı, Bernard Waldenfels’in “tekrarın dönüştürücü gücü” kavramından ilham alarak eserlerinde epoksi reçine kullanıyor. Epoksiyle başladığı sürecin her aşamasında, yüzeyleri kazıyarak oluşturduğu çizgiler akrilik boya ile renklendiriliyor ve sonrasında bir kat daha epoksi ekleniyor. Bu tekrarlayan işlem, her eserin katmanlı yapısını ortaya çıkarıyor.

Boşluğun sanatsal anlamı: Sonsuzluğa yolculuk

Hyunsik’in Intended Blank sergisinde, sanatçı boşluğu somut bir şekilde görünür kılarak izleyiciye farklı bir bakış açısı sunuyor. Eserleri, izleyiciyi yalnızca yüzeyin ötesine, derinliklerde saklı boşluklara odaklanmaya davet ediyor. Doğu Asya estetiğinde boşluk, sadece yokluk anlamına gelmez; bu kavram, varlığın özünü ve yaşam alanını simgeler. Batı felsefesinde varlık genellikle “şeye sahip olmak” ile tanımlanırken, Doğu Asya düşüncesi boşluğu ve hiçliği yaşamın temel unsuru olarak kabul eder.

Kim Hyunsik Beyond The Color Recine uzerine akrilik ahsap cerceve 100×100 2024
Kim Hyunsik, Beyond The Color, Reçine üzerine akrilik, ahşap çerçeve, 100×100

Bu felsefi perspektifle, Kim Hyunsik’in eserlerindeki beyaz alanlar veya “kasti boşluklar”, sanatçının derin düşünsel ifadesini yansıtır. Tıpkı şehirlerdeki boş alanların yeni yapılar için olanak yaratması gibi, insan bedenindeki boşluklar da yaşamın sürekliliğini sağlar. Hyunsik, bu boşlukları sadece bir hiçlik olarak değil, aynı zamanda sonsuzluk ve manevi varoluşun sembolü olarak tasvir eder. Böylece izleyiciyi daha derin düşüncelere ve felsefi bir yolculuğa davet eder.

Tek renkli resim geleneğinin modern yorumcusu Kim Hyunsik

Kim Hyunsik, 1965 yılında Güney Kore’nin Sancheong şehrinde doğdu. Seul’deki Hongik Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nden mezun olduktan sonra, Kore çağdaş sanatında önemli bir yer edinmiştir. Sanatçı, Koreli ressam Yun Hyong-keun’un (1928-2007) dingin eserlerinden, Soyut Dışavurumculuk akımının önde gelen isimlerinden Mark Rothko (1903-1970) ve Agnes Martin’in (1912-2004) estetik anlayışından, ayrıca Çinli ressam Ni Zan’ın (1301-1374) beyaz alan kullanımı tekniğinden ilham almıştır.

Kim Hyunsik, özellikle tek renkli resim geleneğini çağdaş bir yorumla yeniden şekillendirerek resme yeni anlamlar ve formlar kazandırmayı amaçlamaktadır. Sergisi Intended Blank ise onun sanatındaki derin felsefi ve estetik anlayışı gözler önüne seriyor.

Magazin ve iş dünyasının seçkin bir haber kanalı olmak için çıktığımız bu yolda temiz tasarım anlayışımızı doğrulanmış haberlerimiz ile birleştiriyoruz.

Bizi Takip Edin